Álláskeresési tanácsok, Álláskeresési ötletek

Magyarországi Álláskeresők Blogja

Hol keresnek minket a munkáltatók?

Cimkék: álláskeresés, munkaadók, fejvadászok, hirdetés, munkaerő keresés

2013 November 27.   |  19: 06

Hogyan keresnek munkaerőt a munkáltatók, hogyan találnank ránk?

álláskeresés, addelmagad.huÁlláshirdetés feladással, külső cég segítségével, állásinterjúkon, börzéken, tréningeken..
Összegyűjtöttünk több lehetséges keresési formát, de melyik is ezek közül a legeredményesebb arra, hogy a munkáltató és a munkaerő találkozhasson és munkaszerződést írjanak alá?

A hirdetést feladja a munkáltató és akár több száz jelentkező is megpályázhatja az állást. A jelentkezés után a megfelelőek kiválasztják a tudásuk, az iskolai végzettségük, a munkatapasztalataik, a nyelvtudásuk alapján, majd tovább szűkítik a kört a motivációs levelük segítségével. Végül vagy személyes, vagy csoportos állásinterjúra hívják az arra érdemeseket.
Szűkül és szűkül a kör, próbanapra hívják a legjobbakat és végül kiválasztják azt az egy embert, aki megfelelő az állásra.
Úgy tűnik az álláshirdetés nagyon eredményes lehet, a baj csak az hogy nehéz több száz jelentkező közül a legjobbnak lenni. A sorozatos próbatételek még nem biztosítja, hogy az állás kielégít majd minden igényt a munkáltató és a munkavállaló részéről.

A munkaerő keresést lerövidíti, ha a munkáltató külső céget bíz meg azzal, hogy felkutassa és kiválogassa a rátermett személyt. A cég végül 3-5 személyt jelöl ki, akik a legjobbak, így a munkáltatónak már csak pár emberrel kell találkoznia, így a választás is könnyebb lehet.
Bár a hirdetés lényegesen olcsóbb, az idő megspórolása még is hatékonyabb lehet.

Börzéken, tréningeken az arra szánt időt hasznosan tölthetik el a cégek, előre feltölthetik a munkaerő adatbázist, így ha például szükség van adminisztratív munkatársra, akkor már rendelkezésre fog állni egy önéletrajz adatbázis, így könnyen tudnak majd szelektálni.

Más, egyedi lehetőségek is léteznek, mint például az Add el magad oldal, ahol az álláskeresők adhatnak fel hirdetést „magukról” és a munkáltatók találhatnak rá a jelentkezők közül a legalkalmasabb személyre. Ebben az esetben nem álláshirdetéseket olvasgat az álláskereső és adja be a több száz pályázatot a hirdetésekre, hanem házhoz jönnek az ajánlatok direktben. Ez egy megfordított mechanizmus, talán a jövő álláskeresési módszere, talán azért is mert a munkáltatóknak itt egyáltalán nem kell fizetni a szolgáltatásért, így több munkaadó várható.

Egy biztos, kinek mi a szimpatikus, kinek mi vált be eddig, akkor is az a legbiztosabb, ha mindent megpróbálunk, minden lehetőséget kihasználunk és nem csak az egyik módszert válasszuk!